Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (http://www.perfektkonyha.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: www.perfektkonyha.hu/vasarlasi-feltetelek és letölthető az alábbi linkről: www.perfektkonyha.hu/vasarlasi-feltetelek.pdf

 

  1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Perfekt Konyha Korlátolt Felelősségű Társaság

A szolgáltató székhelye: 2141 Csömör, Rét utca 19.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@perfektkonyha.hu

Cégjegyzékszáma:13 09 159590

Adószáma: 24139928-2-13

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Pest Megyei Bíróság Cégbírósága

Telefonszáma: (+36-70) 45-77-293

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-65581/2013.

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

Név: AionNext Kft.

Cím: 1047 Budapest, Váci út 15-19.

Adószám: 13482291-2-41

E-mail cím: info@aion.hu

       

2.  Alapvető rendelkezések:

2.1.  A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.  A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2.  A jelen Szabályzat 2014. június 12. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. A Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3.  Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

2.4.  Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

3.1.  A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

3.2.  A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

3.3.  Akciós ár esetén az akció időtartama visszavonásig érvényes. Ettől eltérő feltételek esetén Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.

3.4.  Amennyiben a Szolgáltató 0 Ft-os tételeket jelenít meg a webshopban, akkor a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem a termék tényleges árát tünteti így fel, hanem az esetleges készlethiányt jeleníti meg ilyen módon. Felhasználó 0 Ft-os vásárlásai semmis szerződésnek tekintendők.

3.5.  Szolgáltató mindent megtesz a pontos árak feltüntetése érdekében, azonban az árak tájékoztató árak, így Felek a pontos árnak a visszaigazolásban feltüntetett árat tekintik.

 

4. Rendelés menete

4.1.  Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, vagy „vásárlás vendégként” funkcióval regisztráció nélkül is vásárolhat.

4.2.  Felhasználó kosárba helyezi a terméket.

4.3.  Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

4.4.  Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

4.5.  Amennyiben a Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, a „vásárlás folytatása” ikonra kattint.

4.6.  Amennyiben nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „X -törlés” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát, ha egy terméket helyezett a kosárba, ha többet, akkor az aktuális termék kerül törlésre.

4.7.  Valamennyi terméket törölheti a kosárból a „bevásárlókosár ürítése” ikonra kattintva.

4.8.  Mennyiség véglegesítését követően a „bevásárlókosár frissítése” ikonra kattint a Felhasználó.

4.9.  Amennyiben a Felhasználó rendben találja a mennyiséget, a „tovább a pénztárhoz” ikonra kattint.

4.10.  Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

4.10.1.  Személyes átvétel

Személyes átvétel esetén szállítási költséget természetesen nem számítunk fel.
A megrendelt termékek személyesen átvehetőek az alábbi címeken:

-          1138 Budapest, Marina sétány 1. 12-es üzlet

-          2120 Dunakeszi, Kolozsvár u. 30. (előre egyeztett időpontban)

Amennyiben a személyes átvétel mellett dönt, akkor minden esetben érdeklődjön a lehetséges átvétel időpontjáról, hogy a kért időpontban raktáron legyen a kiválasztott termék.

4.10.2.  Házhoz szállítás Magyarországon

A Perfekt  Konyha Kft. a  webáruházban megrendelt termékek házhoz szállítását alvállalkozókon keresztül teljesíti.
A kiválasztott terméket/termékeket a megrendelést követően a telefonon vagy levélben egyeztetett határidőn belül kiszállítjuk Magyarország egész területén, a megrendelés során megadott címre.

Budapest

Vásárlás értéke: 200.000.- Ft alatt

Szállítási díj: 1.990.- Ft

Vásárlás értéke: 200.000.- Ft felett

Szállítás: Díjtalan

 

Pest Megye

Vásárlás értéke: 200.000.- Ft alatt

Szállítás: 2.490.- Ft

Vásárlás értéke: 200.000.- Ft felett

Szállítás: Díjtalan

 

Vidék

Vásárlás értéke: 200.000.- Ft alatt

Szállítási díj: 2.990.- Ft

Vásárlás értéke: 200.000.- Ft felett

Szállítás: Díjtalan

A megrendelt termékek Magyarországon kívülre történő szállítását cégünk nem tudja vállalni!

 

4.10.3.  Kiszállítás szombaton

Budapestre és közvetlen közelében lévő településekre szombati napra is kérhető kiszállítást, de ez a szolgáltatás többletköltséggel jár. A díjtáblázatban(link) szereplő összeg 50%-a plusz költségként kiszámlázásra kerül abba az esetben is, ha a vásárlási érték miatt a szállítás díjtalan lenne.
Kérem, érdeklődjön Ügyfélszolgálatunkon, hogy pontosan mely településekre kérhető a szombati kiszállítás.

 

4.10.4.  Kiszállítás több címre

Amennyiben a megrendelés tételeinek házhoz szállítása több címre történik, úgy a szállítási költség címeként értendő.  A szállítási költség minden esetben külön tételként jelenik meg a számlán.


A kiszállítás napján a kézbesítő felveszi a kapcsolatot a címzettel, hogy tájékoztassa a várható kiszállítás időpontjáról.

 

4.10.5.  Sikertelen kézbesítés

Amennyiben a futárszolgálat az áru átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a csomagról.

A küldeményről ezután az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni.

Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újraegyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.

 

4.10.6.  Nagyméretű háztartási gépek

Nagyobb térfogatú és tömegű háztartási gépek szállítása esetén a szállítási költség magába foglalja a termék épületbe (ház, lakás, iroda) történő szállítását a kicsomagolást és kérés esetén a csomagolóanyag elszállítását.

A vevőnek a házon belüli akadálymentes készülékmozgást biztosítania kell.

 

4.10.7.  Szerelést és beüzemelést a kiszállítási díj nem tartalmaz

A szállító sem összeszerelést illetve beüzemelést, sem a régi készülék leszerelést, sem bútormozgatást nem végezhet, mert az ebből eredő esetleges károkért a futárszolgálat illetve a Perfekt Konya Kft. felelősséget nem vállal.

 

4.10.8.  Teendők az áru átvételekor

A kiszállított termék átvételét a fuvarlevélen kérjük, aláírásával igazolja.
A vevőnek átvételkor meg kell győződnie arról, hogy az általa megrendelt terméket szállították-e le részére, illetőleg a kiszállított termék vagy termékek mennyiségben és szemmel láthatóan minőségben megfelelnek-e a megrendelésének.  Esetleges kifogását a vevőnek haladéktalanul jeleznie kell a szállítónál és az ügyfélszolgálatunkon. (Telefon: +36-70/45-77-293)
  
Fontos tudni!

A csomag tartalmára vonatozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy a sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre.


Kérjük, hogy a csomag tartalmát az átvételt követően még a futár jelenlétében szíveskedjenek ellenőrizni!


Az áru átvétele után az esetleges szépséghibákért és tartozékhiányért felelősséget nem vállalunk.

 

4.10.9.  Pluszszolgáltatás
 
Régi készülékének díjmentes elszállítására lehetősége van, de azt a megrendeléskor jeleznie kell felénk.

Csak azonos kategóriában tartozó termék elszállítására van lehetőség.
A már korábban leszerelt régi készüléket kizárólag megsemmisítés céljából tudjuk elszállítani, vevő által választott más címre átszállítást nem áll módunkban vállalni. A megsemmisítés céljából átvett készülékeket a vásárlástól elállás esetén sem tudjuk visszaszolgáltatni.

 

4.10.10. Vásárlástól való elállás

Vásárlástól való elállás esetén, amennyiben a megrendelt készülék visszaszállítását a Perfekt Konyha Kft. végzi, akkor a táblázatban megjelölt szállítási díj kerül kiszámlázásra.

A fent szereplő, szállítási díjak bruttó árak, melyek tartalmazzák az Általános Forgalmi Adót.

További kérdés esetén, hívja a (+36-70) 45-77-293 telefonszámot vagy írjon az info@perfektkonyha.hu email címre

4.11.  Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál (figyelemmel a 3.4. és 3.5. pontra), fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

4.12.  A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és jótállási tájékoztatót (jegyet) a csomag tartalmazza.

4.13.  Az adatok megadását követően a Felhasználó a ”rendelés leadása” ikonra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.

4.14.  Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

4.15.  Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

5. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

5.1.  A megrendelések feldolgozása hétköznap 8-19 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

5.2.  Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

5.3.  Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

 

6. Elállás joga

6.1.  A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

6.2.  Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

6.3.  A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

6.4.  Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

6.5.  Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

6.6.  A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

 

    1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    4. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    5. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    6. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    7. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    8. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    9. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    11. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    12. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

6.7.  Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

6.8.  A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

6.9.  Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

6.10.  Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

6.11.  A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

6.12.  Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

6.13.  A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.14.  Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

6.15.  Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

6.16.  A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

6.17.  Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

6.18.  Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

6.19.  Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

 

7. Kellékszavatosság

7.1.  Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

7.2.  Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

7.3.  Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

7.4.  Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.5.  Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

7.6.  Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.7.  Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

7.8.  Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.9.  Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

7.10.  Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

7.11.  A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás

7.12.  Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

7.13.  Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

7.14.  Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

8. A szavatossági igény esetén történő eljárás

8.1.  Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

8.2.  A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

8.3.  A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

8.4.  A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

8.5.  Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

8.6.  A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

8.7.  A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

9. Ajándék

9.1.  Egyes termékek megvásárlása esetén ajándék kiegészítő terméket adunk a vásárlónak.

9.2.  Azon termékekhez, melyhez jár az ajándék, ott a termék adatlapján található „Ajándék kiegészítő” mezőben látható lesz, hogy mit kap a vásárló, ha az adott terméket megrendeli.

9.3.  Minden olyan termékhez, ahol ajándékot adunk a termék mellé kizárólag 1 db ajándék kerül átadásra a vevőnek.

9.4.  Mindig a vásárlási értékhatárt meghaladó termékhez tartozó ajándékot adjuk a vevőnek, de lehetősége van az eggyel kisebb értékhatárba tartozó ajándék terméket kérnie.

 

10. Vegyes Rendelkezések

10.1.  Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

10.2.  Amennyiben a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

10.3.  Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

10.4.  Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

11. Panaszkezelés rendje

11.1.  Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

11.2.  Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

11.3.  Az írásbeli panaszt a webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

11.4.  Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

 

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

GPS koordináták: X 19,071     Y 47,496

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

E-mail: nfh@nfh.hu

 

12. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://perfektkonyha.hu/adatvedelem

 

 

Csömör, 2015. November 27.